KÄRLEK

Det här med kärlek är aldrig lätt. Alla vill ha den men o leva med den är inte det lättaste.
Nu för tiden så skiljer sig alla titt som tätt känns det som. Vilket är jäkligt tråkigt.  Men så finns det dem som håller ihop.
Några få personer som faktiskt (klarar) håller ihop hela livet!

Då undrar jag, hur det kommer sig? Har man hittat sin ultimata partner? sin soulmate som det så fint heter? Eller är man helt enkelt så pass nöjd med livet att man inte vill skilja sig. Man kanske har det där fina huset, båten, sommarstugan, tre barn, hund, volvo, ja ni fattar.  Egentligen kanske det är det livet man inte vill skilja sig ifrån.

Förr i tiden var det pinsamt om man skilde sig, men var man nöjd med livet ändå? Fann man sig helt enkelt i det man inte gillade hos den andre.
men vad går livet ut på egentligen? Trodde det gick ut på o hitta sin LIVSpartner,  skaffa barn o leva lyckliga livet ut. Alla vet ju att ordet lycklig inte består i 70år varje dag. Alla har sina perioder där allt inte är på topp. Är vi för lata o är det mycket lättare att gå skilda vägar än o arbeta på förhållandet o faktiskt försöka minnas varför man en gång blev ihop. Förmodligen för att man gillade och älskade varandra. 

Ja jag vet inte, det tåls o ta reda på. Det jag iallafall tror är att det finns någon för alla där ute  i stora världen, kanske mitt framför ögonen på dig.


Kommentarer
Postat av: Linn:et

Precis mina tankar jag haft. Bra skrivet, Carran ;)

2009-03-13 @ 21:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0