Styrketräning!

Vaknade när klockan ringde och inser att det VRÄKER ner regn! YES! Hoppningen gick på gräs och jag som skulle rida på em och nästan sist i min klass var inte överlycklig..... Först åkte vi med Vally som gick 130 (Z). Hon hoppade kanon bra med ett ned.
Sen drog vi hem och käkade lunch, mockade och jag knoppade Nike. Finns nog ingen häst som blir så fin som henne i knoppar! Vacker är hon..=) 
Vi kom dit lite tidigt så vi gick och kollade på 135 hoppningen och sen skulle jag gå och göra igårning Nike. När jag närmare mig transporten så visslar jag på henne, sådär som man visslar när man tycker någon är snygg ni vet...
Och nog vet hon om att hon är en riktig puddig för jäklar vad hon började gnägga då:) hahaha ho är för söt. Nävars.. jag brukar vissla så på henne ganska ofta så hon förstod nog bara att det var mamma som kom;)
När jag red fram så kändes hon grymt fin.. tänkte nästan gå bort och tävla dressyr istället (det var dressyrtävling oxå).
Hoppade fram lite och det gick med bra.  Inne på banan så rev vi två, kom lite nära på två räcken och då orkar hon inte riktigt med att sätta sig på arslet och få upp sina framben. Så nu blir det att hoppa studs i veckan! Styrka som fattas.
Stannade på ett med(!) ooops...hm.. Men det hindret stannade många på..dock var det inget otäckt och Nike brukar inte stanna.. menmen.. Hon hoppade fint iallafall och jag tyckte jag red bra.

Pride blev förresten 7a på 4års championatet!!!!!!!!!!!!! INTE ILLA! Många bra hästar och närmare 100 fyraåringar som var med.. det ni..


-Carro

Kommentarer
Postat av: Linnet

Oh, så bra att du gillar din pålle! :) ..och tusan så kul med Pridey!!

2009-05-17 @ 22:48:15
URL: http://limous.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0