Take your dog!!!!!!!

Nu är Peach och Linn hemma i Sverige igen och jag har precis vaknat efter en skön soooovmorgon!

I Torsdags när dom kom hit var det as fint väder så vi red ut en sväng i skogen. Efter det gick vi och inhandlade lite ätbara saker så som tacos! mums!:)

I Fredags jobbade jag på morgonen, Tanja hoppade 3 hästar. När jag var klar tog vi bussen till Venlo och skulle shoppa lite. Alla tre åkte hem en aningens besvikna. Holländarna har inget sinne för mode ALLS. Det är inte ofta man hittar något i den staden. Camilla tvingade mig att köpa "foppa" tofflor så det blev det och så blev det en hårfärg och en maskara. Maskaran var förövrigt en 9:a av 10.
På kvällen käkade vi kyckling, klyftpotatis + tsatsiki..fan vad gott det var. Då sa flickorna att jag skulle diska, kan ju berätta att disken står kvar än..........hm.. borde kanske ta tag i den.

Lördagen började med sovmorgon, det var rätt gött det. Sen frukost och vid 1 gick vi ut och red en sväng i skogen.
Jag red Anjou, Camilla Latino och Linn på Pride. När vi var i skogen så kom det två hundrar springandes mot oss. 
Så jag säger till Camilla att Latino är livrädd för hundar. Tillslut så får iallafall ägaren tag i hundarna och jag går först förbi. Men då  SLÄPPER hundägaren hunden igen så Latino blir ju livrädd och ställer sig på bakbenen, som tur var slog han inte över. Det slutar iallafall att alla 3 (framförallt Linn) skriker TAKE YOUR DOG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hahaha har nästan aldrig sett Linn så förbannad.. hahah.. Stackars tant hon såg helt förstörd ut.. hihi..fattade nog inte vad vi menade heller.  Tillslut tog hon iallafall hundjäveln och vi kunde rida vidare... herregud.

På kvällen åkte vi in till stan. Men först åkte vi till Venray men tyckte inte det fanns ngn restaurang som vi ville käka på så vi åkte till Venlo istället.
Tillslut hamnade vi på en restaurang. (Det var nog väldigt nära att det blev Mc D.) Maten var mycket god och nöjda åkte vi hem igen.

Igår var vi på tävling och jag hoppade 1 m, Akke 120 och Vally 130. Alla tre gick bra och vi var nöjda. Det var första utetävlingen på gräs...himla härligt!:D Fast jag HATAR verkligen att brodda. 

När jag skjutsade dom till flyget så stannade vi och jag köpte min nya favoritglass, Magnum strawberry White (?) MUMS säger jag bare!!!


Nu ska jag nog gå upp och äta frukost och kanske diska..eller så blir det att sätta sig i solen kanske......  Hoiii


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0