Boli Boli

Tänkte göra en liten summering av helgen:

Fredags:
Linn, Pelle och jag åkte till Hornparken för att våra stora idoler Thorleifs spelade där. Helt spiknyktra alla tre och skit tråkigt var det..hahah.. Nävars, det var trevligt. :) Men det var inte speciellt många som man kände, förmodligen så var hela Horn där.  Men fyra Kisabor träffade vi och tre av dom åkte med hem. Kan kalla två av dom för Christiano och Emil-i-lönneberga (såg att Limous hade gjort det). Kan oxå berätta att dom var väldigt fulla och det resulterade med att jag (som körde(!)  blev kittlad mest hela tiden och Linn fick sitta med benen typ i knät på mig (och hon satt bak) Christiano vägrade nämligen lägga sig i kofferten vilket gjorde att det blev väldigt trångt där bak. Men hemresan var roligare än själva Thorleifs:P

Lördags:
Klockan 08.00 ringde klockan och jag fullkomligt flög upp ur sängen som en Ängel med vingar och med ett leende på läpparna........ Det kanske va en smärre överdrift men upp kom jag iallafall och åkte ut och fodrade hästarna. Hem sen och åt frukost (kräftor:), fixade igårning mig och packade lite och sedan ut till stallet igen.
Borstade och knoppade Nike, hon blev as fin som vanligt. Åkte sedan till Pinnarp för hopptävling (Lagtävling DIV II)
Jag hoppade 110 som förklass, skulle gå nolla så Pernilla kunde ha med mig i laget i 110cm. Vilket vi gjorde oxå, hade lite tur inne på banan men det ska man ju ha ibland för otur har man ju desto oftare!
Malin T var först ut i lagklassen och hon gick runt på 4a fel. Jag slutade på 0fel  och Jenny på 0fel och Åsa på 20 fel.
Men Åsa hade vi ju kunnat räknat bort om inte Vreta laget hade full koll på mig och att jag ridit AVD B innan lagklassen.  Så dom klagade för det fick man tydligen inte (hade jag ingen aning om tyvärr). Det innebar efter att Mita läst i regelboken 2ggr att mitt resultat blev struket!! Otroligt surt då vi skulle kommit tvåa om dom inte klagat och nu slutade vi på sista plats.
Menmen, jag får väl vara nöjd att Nike gick som en klocka iallafall!:) <3

Hem och ladda om, försökte ta en powernap men det gick inte så det var bara att hoppa in i duschen och sen vänta på att Linn och Pelle skulle komma. Efter lite försening så kom vi iväg till Therese som hade log-fest. Den var mycket trevlig även om jag blev väldigt trött på kvällskvisten. Roligast var nog min systers dance-moves med ena handen i backen och rumpan rätt upp i vädret. Hahah höll på o dö.. Men alla for omkring och Linn hängde i takbjälkarna av någon mysko anledning (jag missade dock det men såg kort  på't:P) Sen ville hon även klättra upp på en stege och ville att jag med skulle klättra på den, det var jag inte lika glad åt så det blev ingen klättring där..undra om hon varit APA i sitt förra liv....thi.

Söndag:
Blev en otroligt lung dag:) Spenderades i sängen och i soffan mest. Men sen ringde iallafall Ingegerd så jag fick åka ut och hjälpa till att klippa Lisen och efter det blev det Tacos och film med Linn och Camilla. MUMS!=)

Och idag är det Måndag och jag kan officiellt berätta att jag är arbetslös och att det suger. Mest för att man inte får några pengar! Hade jag några miljarder på banken så skulle jag lätt kunna gå hemma hela dagarna men nu har ju inte jag det tyvärr .
Har funderat lite på om jag skulle utbilda mig till Equiterapeut. Har kolla lite på nätet men vet inte vart man kan utbilda sig till det, ska kolla lite nogrannare för det vore något som jag skulle kunna tänka mig att jobba med!

Overandout /Carran


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0