Fälttävlan i Boxholm.

Idag var det fälttävlan i Boxholm och Nikes allra första fälttävlan.

 Jag var lite nervös inför dressyren då hon aldrig sett dressyrstaket... När jag kom in på banan så var hon lite tittig och det var läskigt uppe vid domaren men så fort jag fått startsignal så var det inget, hon var lugn och avslappnad. Dock gick hon för lågt i formen men stadigt iallafall. Jag var JÄTTE nöjd efter dressyren faktiskt och Carro R tyckte det såg bra ut med. Sen fick jag ju ganska höga straff men det som hon klagade på genomgånde var ju att hon var för låg. Så utöver det var det ju bra! + att jag gjorde en för tidig avsaktning i galoppen.........:) menmen..
 
Hoppningen gick ju bra med, även om det kanske inte var den bästa rundan vi gjort men huvudsaken var ju att vi var felfria:) Än har vi inte rivit sen vi kom hem från Holland, måtte det bara hålla i sig! Åtminstånde på lördag med:)

Var bara yttepytte nervös inför terrängen, mest för första hindret då det var ganska kort från start till hindret.  Man kommer liksom inte igång då och hindret brevid var ju lite läskigt, men jag fick över henne och sen gick det ju som en dans!
Jag tog tillbaks henne på två hinder och på ett hinder hoppade hon som fan så jag tappade båda stigbyglarna vilket gjorde att jag tappade lite fart där och det resulterade i 12straff till. Tillslut hamnade jag på 22:a plats av 48(?) stycken, inte så illa:)
Josse kom tolva och laget kom på andra plats!:) Så vi fick allt med oss en rosett, plackett och en silvermedalj!:O)
Kul som fan.. Sofia och Belle kom trea i sin klass, vet inte hur det gick för Pernilla i terrängen..

Nu ska vi ladda om till på lördag då är det lagtävling i Pinnarp.


God Natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0