Helgen!

Fredagen blev lugn, var och red Nike på FM sedan var jag  hos Farmor en sväng och fikade och på kvällen tvättade jag Nike och gjorde henne fin, var även uppe hos Ingegerd och tränsade Fower. Vi håller på och förbereder henne inför den aktion som hon ev ska vara med på i Höst.

Lördagen började tidigt, 06.00 ringde klockan. Det var bara att gå upp och åka ut till stallet & fodra.
Hem igen och käka lite frulle o fixa igårning sig lite så att man inte såg ut som ett lik.
Vid 07.00 hämtade jag min kära hästskötare som för dagen var Josefine Dagerus. Sen ut till stallet igen, plocka in sakerna i bilen och knoppa Nike och sedan 08.00 åkte vi från stallet (snacka om att man är punktlig!)
Väl framme hjälpte jag Linn lite på framhoppningen och hon and Bozze gjorde en jätte fin runda dock med ett stopp på en mur (sista hindret).
Sedan var det bara att hämta Nike och börja rida fram själv. Startnmr. 12 hade jag. Hon kändes fin på framridningen det var lite tungt men annars var allt ok.
Väl inne gjorde vi en felfri runda både i grunden och omhoppningen, så försökte jag att race:a lite i omhoppningen med:P Det var inte riktigt planen eftersom jag inte vet hur hon är i omhoppnings-sammanhang. Men man måste ju testa annars får man aldrig veta. Men det gick ju vägen även om det kändes lite ponny-ryttar-stuk över det hela:P  hehe.. Låg på 2:a plats enda tills näst sista ryttaren går in och knipper ledarplatsen!
Jaja en 3:djeplats blev det och vi gick rida ärevarv för första gången=) Hoppas det blir en vana framöver..thi.

Sedan var det dags för laget, 110cm red jag. Tungt inne på framridningen och jag fick inte till ett enda bra språng..shuääättt..var verkligen döö nervös innan jag skulle in på banan. :S
Fick en hel del fina språng tycker jag allt även om vi rev tre...ooppps...Ett rev jag själv kan man säga, nike hoppade åt vänster så jag fick med mig hinderstödet så det for i backen.. :S Tror helt enkelt att underlaget gjorde att Nike inte riktigt orkade..lite mjölsyra på det hela. Hon hoppade inte riktigt upp sig på dom hindrena hon rev.
Var djupt besviken när jag kom ut från banan men så här i efterhand så hoppade hon fint trots rivningarna, det är ju inte hela världen och hon är ju inte den mest rutinerade hästen, blott 6=) Men mest resvan skulle jag tro..hihi.

På kvällen blev det förferre hos Anna, mycket trevligt! Sedan drog vi alla till Örsåsa och där dansades det tills benen inte längre bar (Elin och jag gjorde faktiskt en golv-undersökning) Vi hade nog alla roligt iallafall!

Idag är det soffläge som gäller..lungt som i graven så att säga..

Nu skriker moossan att det är mat på G. Så hej svejs lingon

Btw, lyssna på den här låten: Keri Hilson FT Kaney West, As bra!

http://www.youtube.com/watch?v=FF5Q1jr28PM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0