Jag provar

Att börja blogga igen efter att Camilla sagt att hon tyckte att jag skulle göra det.

Jag är ju hemma i Sverige igen som de flesta mänsker vet. Kan väl inte påstå att det hänt allt för mycket mer än att jag har festat i stort sett varenda helg sen jag kom hem så min lever börjar se ut som en alkolists .......... 
Men kul har vi haft, har bland annat varit på Örsåsa <3, Linköping, Vimmerby och så besökte vi Semesterracet och hade skit kul där båda dagarna!  Denna helg som kommer är iallafall lugn då Linn jobbar (Vi andra i vårat "gang" kan festa och jobba men Linn klarar knappt av att kolla på en flaska cider utan att bli helt däckad dagen efter)
Dock längtar jag som sjutton till den 31 Juli då SCOTTS kommer till Örsåsa! Linn och jag har ett vad, som ingen av oss kommer att klara...............

Jaja nog om mitt partylife, har faktiskt tävlat i helgen!!! Hade inte sådär jätte höga förväntningar om hur det skulle gå eftersom jag knappt hoppat sen jag kom hem från Holland. Men efter två stycken lite halvt lustiga banor så var i felfria! Hon var kalas fin. Var dock jävligt förbannad en liten stund innan 1.05klassen skulle starta, då öppnar domaren käften och klämmer ut sig att det är kval i unghästklassen för 4:a åringarna så de sänker till 1m.
Jag gick då och frågade om inte jag kunde få rida utan tävlan i avd A men det var ett NEJ innan hon ens hade fått säga klart meningen till överdomaren i telefonen. Jag fattar inte!! Här står jag med en häst som lika bra hade kunnat gå 110/120 helgen innan men jag får inte starta utom tävlan i 105! Skapligt LARVIGT! Sen påstod tjejen i sekretariatet att de alltid sänker för unghästarna och att inte dom får gå +5 klasserna som hon kallade det. MYCKET MÄRKLIGT.
Jag kan tycka att det ändå faktiskt är ett ganska stort steg att gå från 1m till 110 och tyckte då det var helt perfekt med 105 och sedan starta 110, det var min plan. Men ICKE!
Aja, nu ska jag eventuellt åka till Åtvid och hoppa 110 den 2  Augusti, ska bara ta reda på om det är lokal eller regional tävling först. Tänkte ju åka till Åkerbo den 1 Augusti men anmälan gick ut igår och har inte lust att betala 450kr för en tävling + att Scotts är dagen innan och då är det ju PAAAAAAARTYYYYYYYYY. :D

Sitter på jobbet för tillfälllet och mamma och pappa + Fanny är i Mjölby med husvagen hos Catrin och Janne. De kommer rulla vidare genom Sverige imorgon vilket innebär att jag är ensam hemma! :) Gött!!

Oj detta blev långt...menmen..

Ha det gutt /Carro   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0