Can I Do a Square?

Så var äntligen denna helg över!! Jobbbig som fan.. I fredags kom ju Ingegerd, Tanja red alla och hoppade Pride och Latino. I Lördags gick jag upp 06.00 (okej jag snozade lite) sen ut och mocka, fixa hästar inkl. Missy som skulle tvättas o gå i skrittmaskinen med Nike + att packa lastbilen. Vid 10.00 lastade vi och åkte mot Didam. Det tog ca 1.20 minuter dit.
Akke var dubbel nolla i 120, jätte fin!! vid 16.15 började Vallys klass som var 130 och hon gick runt med 4fel, oxå väldigt fin. När Tanja ridit klart så säger hon att hon ska rida finalen som går ikväll på Akke. Jag ströp henne inombords, såg hur hon sakta gled ner mot marken, alldeles blå i ansiktet med hennes händer i panik försöka få bort mina. Jag satt iallafall halvtrött och döö tjurig ändå tills hon skulle rida final som gick var 125. Klockan 20.00 började den klassen och Akke var jätte duktig. Felfri med 4a fel i omhoppningen gjorde att han slutade på fjärde plats.
Ca 00.00 var jag i sängen helt jävla död. 06.00 ringde klockan..............

Iallafall så var det bara & gå upp och gå ut i stallet o fixa Nike och Missy 09.00 lastade vi och åkte ännu en gång till Didam.
Nike sprang och gnäggade konstant efter Missy när jag red. Henne sköt jag med en bazooka. Seg och jävlig var hon med så Tanja fixade mina sporrar lite så var dert bara och trycka på. Första och andra hindret var hon i lite, jag satte i sporrarna i sidan och jävlar nu fick hon skärpa sig och galoppera. Hoppade skit fint resten av banan!!:O) '

Sen blev det en till 1meters klass, den gick inte riktigt lika bra, kom lite nära o lite för stort osv. Hon blev lite seg...fan skulle aldrig köpt mig ett sto. Nävars ho är allt fin!<3 Rev första hindret bara. Är väldigt nöjd över tävlingen.

Men skämde ju ut mig på framhoppningen när jag hjälpte Tanja. Tanja hoppade på oxern och så kommer det en tjej och säger "Can I do a square?" jag bah "eh..english please" (jag hörde faktiskt inte allt hon sa) och hon bah "EH YES CAN I DO A SQUARE?" jag bah "square?" ho bah ja parallell? eh ja okej då. fan så pinsamt att hon från början sa på engelska till mig. Hon trodde nog jag va lite störd.


Hoppas ni har det gött där hemma. Lev livet.  /Carro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0