Donationsregistret.

Det är verkligen en svår fråga det här med att donera eller inte. Det finns inget rätt eller fel egentligen.
Men enligt mig är det fel att inte donera.
Om jag dör eller som man säger blir hjärndöd så tycker jag inte det finns någon anledning att inte donera.  Jag har ju absolut ingen användning av mina organ när jag är död. Medans det finns så många människor som mår otroligt dåligt och kan få ett i stort sett helt vanligt liv genom att någon donerar.

En annan dör medans någon annan får leva vidare.

Så anmäl dig NU till donationsregistret och berätta för andra människor att du vill donera, är du död så är det inte så lätt för dina nära att veta att du vill donera. 

Jag förstår att det är otroligt jobbigt för anhöriga att ta beslutet om att låta donera men tänk så många människor som kan få ett bra liv genom att man donerar.

Minst 7 människor kan leva vidare genom dig. 
 
Jag har suttit hela dagen och kollat på ett program som heter På liv och död. Vilket har fått mig och inse, eller åtminstånde gjort mig sugen på att jobba på sjukhus. Det finns ett jobb som donations-koordinator där man "letar" efter organ o sedan får hämta det till den personen som ska ha det. Det verkar vara ett intressant och "roligt" jobb.
Jaja..vi får väl se, känns roligt att man hittat något som man eventuellt vill jobba med. Har verkligen inte vetat vad jag vill jobba med. På sjukhus har jag ju sagt att jag vill jobba med enda sen jag var liten men sedan har jag inte riktigt velat det. Men det här verkar vara något..det tål att tänkas på (enligt Linn betyder det att det BLIR så) men vi får se.

/Carran

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi är ju anmälda, duktiga som vi är :-D Men var det inte du som råkade kryssa i att du enbart ville donera ögon och hud först xD

2009-03-23 @ 18:20:28
Postat av: Linnet

från mig asså

2009-03-23 @ 18:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0