Sweetish

Ska snart gå och lägga mig men tänkte bara blogga lite om dagen.

Det var ju dygnsurt i paddocken, men eftersom Tanja inte ville att jag skulle rida ut nu när dom är på Teneriffa så hade jag inte så mycket annat val än att rida där.  Fast Latino och Nike red jag ändå ut.
Började med Pride som gick fint som vanligt.. dock ville hon inte riktigt lyssna på mina skänklar.... menmen.. Efter henne red jag Anjou som gick bra hon med. Nu har hon börjat slappna av, första gången jag red henne så var hon lite stressad.
 Jag tänkte sedan att Latino kan jag ju rida ut, han som är så lugn och snäll! Snacka om att jag misstog mig.
Överskottsenergi till tusen! Brallade bland annat i en uppförsbacke! haha..liksom HALLÅ! Han visste nog inte riktigt vart han skulle ta vägen.
Nike red jag som sagt oxå ut. Testade att rida på Gag idag, hon har så jobbigt för att korta sig i galoppen och då blir hon samtidigt rätt stark. Men med Gag:et fick jag ihop och tillbaks henne på ett helt annat sätt. Ska rida med det några gånger nu tänkte jag. 

När jag nästan var klar i stallet så kom jag på att geten inte fått någon mat. Tänkte då att jag släpper ut henne lite så kan hon äta gräs. Nähä då sprang hon rätt upp till fodervagnen där jag höll på och gjorde em mat. Ett antal gånger knuffa jag ner henne (hon ställde sig på bakbenen och försökte ta maten). Tillslut lyckades hon få ner en burk och då var det droppen som fick bägaren att rinna över kan jag säga. Jag blev så jävla förbannad och jagade getj*veln runt fodervagnen och försökte få ut henne men det fick ju inte!! Försökte stänga ut henne en gång men tro fan att hon hann springa in igen. Tillslut drog jag henne i hornen (?) och hon stod ju emot allt vad ho kunde. Fick gå och hämta mat. Sen drog henne till halvvägs skrittmaskinen innan hon gav sig och gick in själv. Då kastade jag maten allt va jag kunde så hoppas hon inte hittade den!!!!!!
TUR att ingen såg mig, dom borde ju isf trott att det inte stod helt rätt till hos mig....... men va sjutton, ibland blir jag bara så jäkla trött!!!

Det gorde väl inte ont på henne när jag drog henne i hornen va? Verkade ju inte så, då borde hon inte stått emot så jäkla mycket... eller? Jaja gjort är gjort och jag erkänner att jag fick lite dåligt samvete. Men man orkar inte stå ut med hur mycket som helst!

Har varit hos Cissi ikväll, innan var vi och tränade. Var typ ingen på gymmet så det var skönt. Skulle ju bli 90210 och Gossip Girl ikväll men det var tydligen sista programmet förra gången. ILLA!

Nu ska jag hoppa i sängen. God Natt allesammans




Så där arg var jag idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0