Hoppning

Idag var det hoppning som stod på schemat för Nike. Hon kändes pigg från början och Tanja tyckte hon såg fräsch ut!
Hoppade ett lågt plank på volt några gånger i båda varven som uppvärming och sedan hade hon lagt ut två bommar framför ett kryss som vi hoppade några gånger.
Efter det hoppade vi några linjer, en gång tog Nike 3 galoppsprång  när det skulle vara 4a och sen hoppade hon över oxern, o jävlar vad hon hoppade då säger jag bara..haha.  Men annars hoppade hon riktigt fint och mot slutet då hon började bli lite trött så låg hon inte på och så lyssnade hon perfekt, ni vet när man nästan bara behöver tänka tanken "tillbaks" eller "framåt" . Vi kom oxå fram till att jag ska "hålla i" enda fram tills sista galoppsprånget, då ska jag mjukna lite. Funkade riktigt bra.
Ska anmäla mig till NORF's lokala hopptävling den 14 Juni. Tänkte hoppa 90-1m och sedan ev till MORF 28 Juni och hoppa 110 eller så blir det till Lycketorp(?) den 5 Juli och debutera 110 där, det är en lokal tävling så då är det ju lite lättare bana.

Nähä nu ska jag duscha, tror det blir tårta sen:) thi..MUMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0