Underbart

Tänk att endast två timmar kan förändra så mycket! Julio träningen gick mycket bra.

Första dagen fick jag berättra vad jag ville ha hjälp med och efter lite funderande så kom jag fram till att hon är ju lite svårare i höger varvet, biter sig fast lite mm.. Jag fick rida i högervarvet hela lektionen och försöka att få henne mer på vänstertygeln och aktivera baken, framförallt hennes högra bak som är lite efter/svagare.
Det gällde att ställa henne inåt, när hon slappnade av och gav efter skulle jag göra lika dant, samtidigt ge ett leende :D, klappa henne och gå på med benen och eventuellt med spöt som jag var tvungen att ha i höger hand (är så van vid att ha det i vänster.......hm....men det gick bra faktiskt.) Hon kändes jätte fin och blev inte så låg.

Andra dagen började jag med att rida fram lika dant men då både i höger och vänster varv, fast jag skulle rida lite annorlunda i vänster varv men lika dant i höger. Redan från början kändes hon riktigt fin och jag log verkligen inombords!!!!!! :D Sen fick jag rida serpentiner och på volt och på slutet övade vi på övergången canter (galopp) - trott (trav) Hon var mkt fin på slutet och när jag fick till en bra övergång så slutade vi!

Idag när jag red så red jag ut, hon kändes fin men spänd som vanligt!!!! *morr* red lite på ett gärde o kan inte annat än o säga att det är skillnad! Snacka om att han är värd pengarna, Julio Borba! 

Har även ringt till Norrköpings kliniken och bett om en tid till deras kiropraktor Joakim, han ska tydligen var väldigt duktig. Hade tur och fick sista tiden den 29 September. Får vi se vad han säger.. hoppas egentligen inte han säger så mkt..... 

Nu ska jag göra mig klar, ska jobba i Rimforsa idag. 

/Carran   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0